بيگ بنگ بيگ بنگ .

بيگ بنگ

نيكول كيدمن؛ بازيگر زيباي هاليوود

نيكول كيدمن زيبا كه به عنوان يكي از برترين كالاهاي وارداتي هاليوود در استراليا شناخته مي شود، در واقع در هونولولو، هاوايي به دنيا آمد، در حالي كه والدين استراليايي او با ويزاي تحصيلي در آنجا بودند.
كيدمن دختر جانل آن (گلني)، مربي پرستاري، و آنتوني ديويد كيدمن، بيوشيميدان و روانشناس باليني است. او اصالتاً انگليسي، ايرلندي و اسكاتلندي دارد. مدت كوتاهي پس از تولد او، خانواده به واشنگتن دي سي نقل مكان كردند، جايي كه پدر نيكول تحقيقات خود را در مورد سرطان سينه دنبال كرد و سپس، سه سال بعد، به زيارت خانه پدر و مادرش سيدني در استراليا، جايي كه نيكول در آنجا بزرگ شد، رفت.

اولين عشق نيكول جوان باله بود، اما او در نهايت به ميم و درام نيز پرداخت (نقش اول او در صحنه، گوسفندي بود كه در يك مسابقه كريسمس مدرسه ابتدايي بازي مي كرد). در سال‌هاي نوجواني، بازيگري بر هنرهاي ديگر برتري بخشيد و به نوعي پناهگاه تبديل شد - در حالي كه همكلاسي‌هايش به دنبال سرگرمي در زير نور خورشيد بودند، كيدمن با پوست روشن به سالن‌هاي تمرين تاريك براي تمرين حرفه‌اش عقب‌نشيني كرد. او به طور منظم در تئاتر خيابان فيليپ كار مي كرد، جايي كه يك بار نامه اي شخصي براي تحسين و تشويق از طرف تماشاچي جين كمپيون (در آن زمان دانشجوي سينما) دريافت كرد. كيدمن در نهايت دبيرستان را رها كرد تا به طور تمام وقت بازيگري را دنبال كند.

او در سن 16 سالگي وارد سينما شد و در جشن كريسمس بوش (1983) مورد علاقه استراليايي ها بازي كرد. اين ظاهر باعث شد تا پيشنهادات سينمايي و تلويزيوني، از جمله نقش اول در BMX Bandits (1983) و تبديل شدن به يك دختر مدرسه اي معترض در ميني سريال ويتنام (1987) (كه براي اولين بار جايزه موسسه فيلم استراليا را دريافت كرد) را تحت تاثير قرار داد. . با كمك يك مامور آمريكايي، او در نهايت اولين بازي خود را در ايالات متحده در مقابل سم نيل در فيلم هيجان انگيز درياي آرام مرده (1989) انجام داد.


كودتاي انتخابي بعدي كيدمن بيش از اين كه در معرض ديد قرار بگيرد، به او امتياز داد. او در حالي كه به عنوان دكتر تام كروز در فيلم عاشقانه روزهاي تندر (1990) بازي مي كرد، بر قلاب هاليوود، خط و سينك پيروز شد.

پس از يك خواستگاري طوفاني (و بازگشت مناسب باكس آفيس)، اين زوج در 24 دسامبر 1990 با يكديگر ازدواج كردند. اين بازيگر كه مصمم بود اجازه ندهد وضعيت تاهل جديدش بر حرفه نوپايش سايه افكنده باشد، ادامه داد. او در فيلم استراليايي لاس زدن (1991) به عنوان يك دانشجوي ارشد دبيرستان ظاهر شد، سپس در فيلم گانگستري Billy Bathgate (1991) در نقش شخصيت داستين هافمن ظاهر شد. او دوباره با كروز براي دور و بر (1992)، داستان عاشقان جوان ايرلندي كه در اواخر دهه 1800 به آمريكا گريختند، پيوست و در فيلم اشك آور زندگي من (1993) در مقابل مايكل كيتون بازي كرد. علي‌رغم شغل ثابت او، منتقدان و تماشاگران سينما هنوز به كيدمن به‌عنوان يك بانوي برجسته علاقه‌مند نبودند.

او سعي كرد با اغواي وال كيلمر در فيلم بتمن براي هميشه (1995) تصوير خود را جذاب كند، اما با فيلم To Die For (1995) گاس ون سنت به موفقيت واقعي خود دست يافت. كيدمن به عنوان يك زن خانه دار ديوانه شهرت كه مصمم به از بين بردن هر مانعي در مسير خود بود، ثابت كرد كه محدوده چشمگير و زمان بندي كميك مرگباري دارد. او يك گلدن گلوب و چندين جايزه منتقد را براي اجرا به خانه برد. در سال 1996، كيدمن وارد كرست شد تا با هموطن خود و طرفدار سابقش، جين كمپيون، بر روي اقتباس از پرتره يك بانو (1996) هنري جيمز كار كند. چند ماه بعد، او به عنوان يك متخصص تسليحات هسته‌اي در فيلم The Peacemaker (1997) صفحه نمايش را پاره كرد و "ستاره اكشن" را به كارنامه حرفه‌اي خود اضافه كرد.


سپس او و كروز در يك فيلمبرداري مخفيانه و بدنام براي فيلم هيجان انگيز جنسي استنلي كوبريك، چشمان كاملا بسته (1999) ناپديد شدند. جنجال‌هاي اين زوج روي صفحه باعث افزايش گمانه‌زني‌هاي عمومي در مورد زندگي جنسي آنها شد (شايعاتي مبني بر اينكه ازدواج آنها سرپوشي بر شايعه همجنس‌گرايي كروز بود، از مدت‌ها پيش منتشر شده بود). آنها كه از انكار حملات تبليغاتي خسته شده بودند، با موفقيت از ستاره براي داستاني شكايت كردند كه ادعا مي كرد به يك درمانگر جنسي نياز دارند تا آنها را در صحنه هاي عاشقانه راهنمايي كند. زندگي خانوادگي هميشه براي كيدمن در اولويت بوده است. نيكول و خواهر كوچكش آنتونيا كيدمن كه از فعالان اجتماعي (مادر فمينيست بود، پدر، مدافع كار) به دنيا آمد، درباره رويدادهاي جاري در اطراف ميز شام بحث كردند و با پخش جزوه هايي در گوشه خيابان در كمپين هاي والدين خود شركت كردند. هنگامي كه مادرش به سرطان سينه تشخيص داده شد،

براي مشاهده ليست فيلم هاي نيكول اينجا كليك كنيد.

نيكول 17 ساله كار را متوقف كرد و يك دوره ماساژ گذراند تا بتواند فيزيوتراپي انجام دهد (مادرش در نهايت سرطان را شكست داد). او و كروز دو فرزند را به فرزندي پذيرفتند: ايزابلا جين (متولد 1993) و كانر آنتوني (متولد 1995). اين زوج عليرغم تصوير محكمي كه داشتند، در اوايل سال 2001 اعلام كردند كه به دليل اختلافات شغلي از هم جدا مي شوند. ازدواج او با كروز در اواسط تابستان 2001 به پايان رسيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۲۴:۴۰ توسط:MAHSHID موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :