بيگ بنگ بيگ بنگ .

بيگ بنگ

بيوگرافي داريوش اقبالي: خواننده محبوب ايراني

زندگينامهداريوش اقبالي (زاده ۴ فوريه ۱۹۵۱) يك خواننده پاپ ايراني (ايراني) است (به داريوش نيز مراجعه كنيد). داريوش اقبالي متولد ميانه است و سال هاي اوليه زندگي را در كرج و كردستان گذرانده است. استعداد او براي اولين بار در سن 9 سالگي، زماني كه در مدرسه خود روي صحنه ظاهر شد، شناسايي شد. حسن خياط باشي او را در بيست سالگي از طريق تلويزيون ايران به مردم معرفي كرد. او بلافاصله با آهنگ افسانه‌اي خود «به من نگو دوستم داري» محبوب شد و سبك معاصر و منحصربه‌فردش دوران جديدي را در موسيقي ايراني گشود.

اين شخص يكي از محبوب ترين خواننده ايراني است كه طرفداران بسيار زيادي دارد.


داريوش هرگز عقايد عميق خود را كه حتي قبل از انقلاب در ايران به خاطر آن زنداني و مورد آزار و اذيت قرار گرفت، به خطر نينداخته است. چه شعرهايي از شاملو، مولانا، حافظ، شيرازي و نادرپور بخواند، يا اشعاري از ايرج جنتي عطايي، شهيار قنبري، مينا اسدي و اردلان سرفراز، مضموني كه در تمام موسيقي او جاري است، عشق، صلح، آزادي و عدالت است. . او با هنرمندان مطرحي چون بابك بيات، فريد ذوالند، احمد پژمان، محمد شمس، واروژان و بسياري ديگر از غزلسرايان، نوازندگان و آهنگسازان مبتكر و پيشرو همكاري داشته است.


مجموعه آثار او شامل بيش از 200 آهنگ در 25 آلبوم است. او با حساسيت قابل توجه و منطق غيرقابل انكار، مجموعه اي شگفت انگيز و مجموعه اي باشكوه خلق كرده است. او توانايي تفسير تمام اشكال موسيقي را با سهولت كامل دارد. او با هنرنمايي‌هاي درخشان و پرشور خود، تماشاگران را خيره كرده است. او اجراهايي را در سالن كنسرت در سرتاسر جهان به فروش رسانده است: ومبلي، كارنگي هال، مركز كندي، كنسرتوها، تئاتر يونان، آمفي تئاتر جهاني، و كاخ كنگره.
داريوش نه تنها به دليل استعدادي كه در دنياي موسيقي به عنوان يك مجري دارد، بلكه به عنوان يك آهنگساز كاركشته نيز مورد احترام و محبت علاقه مندان قرار گرفته است. همچنين بازي او در سينماي ايران، به‌ويژه در دو فيلم «ياران» و «فرياد زيرآب» نقدهاي بسيار خوبي را به همراه داشته است. اخيراً، حجم باورنكردني سخت كوشي او در آگاهي بخشي و حمايت از دنياي اعتياد، جايگاه او را در ميان تعداد انگشت شماري از هنرمندان بشردوست ايراني كه در زندگي مردم با دلسوزي و اشتياق تأثير گذاشته اند، تضمين كرده است. با راه‌اندازي مركز ريكاوري ايران و بنياد آيينه، با ايجاد وب‌سايت‌هايي چون، اولين وب‌سايت فارسي در زمينه سوء مصرف مواد، اولين و تنها وب‌سايت رسيدگي به همه بيماري‌هاي اجتماعي رايج در بين هموطنانمان در سراسر جهان، و وبلاگ شخصي خود.

, داريوش از طريق سمينارها و كنفرانس هاي آموزشي در سرتاسر جهان و به عنوان يكي از اعضاي عفو بين الملل صداي خود را براي ايجاد تغيير بلند كرده است. هدف او ايجاد محيطي مناسب براي ايجاد يك زندگي سالم و عاري از مواد مخدر، تشويق آن‌ها و خانواده و عزيزانشان براي كسب و جستجوي مهارت‌هايي براي دستيابي به هوشياري و حفظ موفقيت‌آميز آن، براي ايجاد آگاهي اجتماعي در مورد وضعيت اسفبار است. هموطنان ما و ايجاد پل ارتباطي بين نيازمندان و كساني كه مي توانند دست ياري دراز كنند. به اين ترتيب، كمك‌هاي او توسط Self-Help And Recovery Exchange كه او را براي دريافت جايزه Ron Simmons & Rev, Ronald L. Wright، براي كمك برجسته‌اش در حمايت از مشاركت گروهي توسط جوامع اقليت انتخاب كرد، به رسميت شناخته شد.

داريوش و موسيقي او با چنان صداي مهيج و قدرتمندي كه مي تواند قلب را بشكند صحنه موسيقي جهان را فرا گرفته است. موسيقايي و هوش ذاتي او و زيبايي حيرت انگيز صداي او، همراه با اعتقاد پرشور به اهميت آزادي هاي مدني و حقوق سياسي و انساني، او را به نماد بين المللي ايران آزاد تبديل كرده است. او پيام آور عشق و شفقت براي پناهندگان در سراسر جهان بوده است كه براي يافتن لانه كوچكي دور از ظلم و سركوب تلاش مي كنند. به اين ترتيب، جهان عرب با فرهنگ غني موسيقي خود با اشتياق فراوان پذيرفته شده است.

در جشنواره بين المللي نماهنگ و تله مديا كه اخيرا در بحرين برگزار شد، داريوش به عنوان تنها نماينده موسيقي معاصر ايران شناخته شد. او بالاترين جايزه صلح را دريافت كرد. در مراسم اختتاميه جشنواره، داريوش آواز آزادي به ويژه در ميهن خود، ايران را سرود و با شور و اشتياق تعهد راسخ خود را براي بودن صداي آگاهي و جلب توجه به مصيبت هاي هموطنانش كه براي آزادي تلاش مي كنند، ابراز كرد.
ذوق بي عيب و نقص او در موسيقي، شعر و اشعار، و توانايي باشكوهش در لمس روح هموطنانش، منبع اصلي سبك ماندگار او بوده است. شخصيت جذاب و وفاداري شديد او به نياز جامعه بدون شك براي نسل جوان الهام بخش بوده است.

اين تأثير روزافزون بر نسل جوان، كه حتي در زمان شروع كارش به دنيا نيامده بودند، و همچنين كساني كه مشتاقانه هر حركت او را دنبال مي كنند، روزانه بيش از 200000 بازديد در وب سايت او Dariush2000.com ايجاد مي كند. داريوش از دنياي موسيقي عامه پسند و سنتي ايراني كه بيش از سه دهه فرماندهي آن را برعهده داشته است فراتر رفته و با شكوه ترين نقطه را در قلب و روح هموطنان خود در سراسر جهان به ارمغان آورده است.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۴۸:۵۷ توسط:MAHSHID موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :